Z jednej strony to bardzo dużo. Z drugiej strony to bardzo mało. Bo pytanie brzmi 300% wzrostu względem jakiej pierwotnej liczby?
Tej już nie poznaliśmy. A o czym w ogóle mowa?
Kilka dni temu pojawiły się badania przeprowadzone przez Voxnest, amerykańską firmę specjalizującą się w dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań dla podcasterów (jest właścicielem m.in. platformy Spreaker).
Z danych wynika, że Polska to jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków, jeśli chodzi o content podcastowy. Ponoć jesteśmy w pierwszej dziesiątce patrząc na tempo skoków – notujemy 40% wzrosty z miesiąca na miesiąc. Wyprzedzają nas tylko Chile, Argentyna, Peru, Meksyk i Chiny…
Według Voxnest, liczba słuchających internetowych audycji na Spotify rośnie o 300% w skali rok do roku.
Super. Tylko co to znaczy? Szkoda, że zabrakło konkretnych liczb. Aczkolwiek jak wiemy z nieoficjalnych źródeł najlepsi autorzy łapią od 50 do 150 tysięcy odtworzeń per odcinek.
Interesujące są informacje dotyczące demografii polskich słuchaczy – ponad 50% z nich ma mniej niż 30 lat – choć tu fajnie byłoby wiedzieć jaki jest odsetek nastolatków, mam bowiem wrażenie, że audioforma treści wpasowuje się lepiej w oczekiwania dojrzalszych odbiorców (chciałbym się mylić!). Nikogo nie powinno dziwić, że 90% czasu spędzanego z podcastami odbywa się za pośrednictwem smartfonów, ale tu ciekawostka, najwięcej odtworzeń ma miejsce w ciągu dnia.
Tak, czy siak – wieści te są bardzo obiecujące.